داده کاوی و روش خوشه بندی در سبد کالا

داده کاوی و روش خوشه بندی در سبد کالا

داده کاوی و روش خوشه بندی در سبد کالا

داده کاوی و شیوه خوشه بندی در سبد کالا 

خوشه‏ بندی در سبد کالا ، کاربردی متداول از داده‏کاوی در مورد مشتریان ثابت است. منظور خوشه‏بندی منطبق کردن محصولات ، خدمات و پیام های بازاریابی با هر خوشه از مشتریان است. خوشه های مشتریان به طور سنتی بر بنیاد تحقیقات بازاریابی و جمعیت شناسی مشخص می شوند. شدنی است خوشه هایی همانند جوان و مجرد وجود داشته باشد. دشوار خوشه هایی که بر پای بست، تحقیقات بازاریابی برپایی می شوند این است که چگونه آن‏ها را در مورد تمام مشتریانی که بخشی از تحقیق نبوده اند به کار بگیریم. دشوار خوشه های که بر بنیاد جمعیت شناسی هستند این است که تمام افراد جوان و مجرد یا تمام افرادی که بچه هایشان زناشویی کرده و از آن‏ها متمایز شده اند به راستی همان سلایق گزین کردن هایی را که در خوشه شان توصیف شده ندارند. رویکرد داده‏کاوی تعیین مجموعه های رفتاری است.بخشی از خروجی برنامه راهبردی بازاریابی، بخش‌بندی مشتریان و هدفگذاری است بخش‌بندی به معنای دسته‌بندی مشتریان برای ارائه فرآورده مناسب به هر دسته و طراحی تاکتیک‌های مناسب بازاریابی برای آنها است. هدفگذاری یعنی انتخاب بخش‌هایی از مشتریان که سوددهی بیشتری برای ما دارند. بدیهی است که ممکن است تصمیم شرکتی، تعامل با همه بخش‌های مشتریان باشد. در پیوسته اغلب به این جستار می پردازیم.


به چهره فایل WORD قابل ویرایش 70 صفحه

  دریافت فایل  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.