دانلود تحقیق در مورد مدیریت منابع انسانی

دانلود تحقیق در مورد مدیریت منابع انسانی

دانلود تحقیق در مورد مدیریت منابع انسانی

دانلود تحقیق در باره مدیریت منابع انسانی

*******************************************************


لینک دانلود و خرید محصول در زیر همین صفحه


فرمت فایل: ورد (Word)


تعداد صفحات: 24 صفحه


قابل ویرایش و آماده چاپ


******************************************************* 


قسمتی از محتوای فایل جهت رسیدگی شما قبل از خرید در ذیل نمایش دیتا شده است:


مقدمه


مقصود از مدیریت منابع انسانی سیاست‌ها و اقدامات مورد بیچارگی برای اجرای بخشی از وظیفه مدیریت است که با جنبه‌هایی از فعالیت‌ کارکنان وابستگی دارد، به گزیده تر برای کارمندیابی، آموزش دادن به کارکنان ، ارزیابی عملکرد ، دادن دستمزد و برپایی محیطی سالم و دادگرانه برای کارکنان سازمان.


مدیریت امور کارکنان حوزه‌ای است که به اندازه کل گستره مدیریت دیرینگی دارد ولی به طور طبیعی دستخوش تغییر و تکامل شده است. چرخشگاه این تغییر و تکامل جایی است که به جای مدیریت کارکنان1 ، مدیریت منابع انسانی2 مطرح می‌شود. مدیریت منابع انسانی علاوه بر دارا بودن مبانی و مفاهیم مدیریت کارکنان، رویکردهای کلی‌تر و جدید‌تری را در مدیریت نیروی انسانی در نظر می‌گیرد.


فلسفه مدیریت منابع انسانی


منابع انسانی مهمترین دارایی یک سازمان است و مدیریت اثربخش آنها کلید موفقیت سازمان است.

اگر سیاست‌ها و رویه‌های مربوط به کارکنان سازمان با همدیگر تطابق و بهره قابل ملاحظه‌ای در دستیابی به اهداف سازمان و برنامه‌های راهبردی داشته باشند دستیابی به موفقیت سازمانی محتمل‌تر است.

فرهنگ و ارزش‌های کلی، شرایط سازمانی و رفتار مدیریتی که متعلق به ادب نشأت می‌گیرد تأثیر زیادی بر دستیابی به تعالی مطلوب می‌گذارد. چنین فرهنگی نیازمند مدیریت شدن است بدین معنی که باید تلاشی مستمر برای برپایی پاسخ و انجام آنها صرف شود.

دستیابی به یکپارچگی نیازمند سعی مستمر است. قصد از یکپارچگی این است که تمام اعضای سازمان با داشتن حسی از مقصود مشترک با یکدیگر پیشه کنند.

اهداف مدیریت منابع انسانی


اهداف بنیادی مدیریت منابع انسانی حصول نتایج دلخواه از تلاش‌های جمعی کارکنان سازمان است که می‌توان به چهره ذیل آن را ذکر نمود:


تأمین نیروی انسانی با دست کم هزینه

پرورش و گسترش استعدادها و مهارت‌های افراد

حفظ و حفاظت قوای شایسته و برپایی روابط مطلوب بین آنان

تأمین احتیاجات مادی و معنوی و جلب رضایت پرسنل بطوری که همسویی لازم بین اهداف شخصی آنها، و هدف‌های سازمان ایجاد گردد.

اخلاقیّات و مدیریت منابع انسانی

 فضای اخلاقی و ارزشی یک سازمان به مجموعه ای از ارزش ها، هنجارها، اعتقادات و اقداماتی اشاره دارد که حاکم بر اقدامات، گزینش ها و تصمیمات سازمان است.

فضای اخلاقی و ارزشی یک سازمان به گردآور ای از ارزش ها، هنجارها، اعتقادات و اقداماتی اشاره دارد که حاکم بر اقدامات، گزینش ها و تصمیمات سازمان است. 

 از این نظر، «فرهنگ سازمانی» بستگی مستقیم و نزدیکی با ارزش ها و اخلاقیّات دارد. فرهنگ، ارزش ها و اخلاقیّات سازمان به قدری برپا و نیرومند هستند که با تجدید ساختار و جابجایی افراد کلیدی هم معمولاً دوام می آورند و دستخوش تحوّلات سریع و وسیع نمی شوند. به تعبیر دیگر، جو‌ّ اخلاقی یا فضای سازمان، زمینه ای است که تصمیم گیری های سازمان در چارچوب آن انجام می شود.


اهداف مدیریت منابع انسانی


منابع انسانی به عنوان اساسی ترین ذخائر یک مردم نقش عمده ای در گسترش جوامع بشری دارد. از همین رو در عصر آماده توسعه کشور به میزان زیادی در شناسائی استعدادها ، توانایی ها، جذب و پرورش نیروهای متخصص و اندیشمند در تولید علوم و اشاعه مرزهای ادب و کسب فناوری روزآمد است. مدیریت منابع انسانی در واقع جنبه های انسانی مدیریت را در بر می گیرد. زیرا که انسان عامل مهمی در رسیدن به قصد های سازمان و مدیریت است. از این رو امروزه منابع انسانی به منزله یکتا از سرخرگ های مهم و حیاتی سازمان محسوب می شود. قصد مدیریت منابع انسانی عبارت است از شفا بخشیدن مشارکت موثر کارکنان به طریقی اخلاقی و مسئولانه از نظر اجتماعی در سازمان و کمک به عملکرد بهتر در سازمان برای نیل به اهداف سازمانی .

  دریافت فایل  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.