بررسی معماری سیستم عامل اندروید

بررسی معماری سیستم عامل اندروید

بررسی معماری سیستم عامل اندروید

سیستم‌عامل به رابط نرم‌افزاری وسط نرم‌افزارهای سیستمی و کاربری و سخت‌افزار رایانه گفته می‌شوم که بدلیل ماهیت و کارآیی ویژه آن به میان‌افزار نامی است.


سیستم عامل مجموعه‌ای از برنامه‌هاست که برای مدیریت و مهار عملیات رایانه باره بهره‌گیری قرار می‌گیرد. علاوه بر این سیستم عامل به عنوان رابط بین کاربر و سخت‌افزار عمل می‌کند. دستورهای کاربر برای اجرا در کامپیوتر به سیستم عامل اعلام می‌شوند و نتایج حاصل از اجرای دستور‌ها به وسیله سیستم عامل به آگاهی کاربر می‌رسد.


سیستم‌عامل‌ها گونه ها مختلفی داشته و توسط شرکت‌های مختلفی فرآوری می‌شوند که در میانی کاربران پایانی ۳ نوع سیستم‌عامل ویندوز، لینوکس و مک پیروان بیشتری نسبت به سایر رقباء دارند که هریک از گونه ها سیستم‌عامل به نسخه‌ها و توزیع‌های متفاوتی بخش می‌شوند.


موضوع پسین نامه ای که در حضور شما قرار دارد سیستم عامل اندروید است. این پایان نامه از سه فصل ساختن شده است که در فصل نخست به معرفی گونه ها سیستم عامل های موجود میپردازیم و در فصل دوم جزئیات تمام این سیستم عامل ها را مورد بررسی قرار خواهیم عدل ولی در فصل سوم به بررسی ریزبین و جزئی سیستم عامل اندروید خواهیم پرداخت. از تاریخچه و انواع ورژن های اندروید الی روت کردن اندروید و امنیت آن و در آخر هم به نتیجه گیری و آینده این سیستم عامل میپردازیم.


به صورت فایل word قابل ویرایش

  دریافت فایل  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.