با توجه به رشد روز افزون تکنولوژیها و تنوع نیاز کاربران در حوزه فناوری اطلاعات، جایگاه رایانش ابری نمود بیشتری پیدا می کند. چرا که گسترش زیر ساخت محاسباتی در هر سازمان نیازمند صرف هزینه و زمان و نیروی انسانی بسیاری است که گاهی در توان عملیاتی یک سازمان نمی گنجد. از این رو سازمانها برای پیشبرد اهداف خود تمایل به استفاده از چنین تکنولوژیهایی دارند از این جهت اینجانب قصد دارم رایانش ابری را در شبکه های اجتماعی جهت شناسایی افراد بررسی کنم، امید است که مورد تایید باشد. یک شبکهی اجتماعی یک ساختار اجتماعی است که از گروههایی ـ که عموما فردی یا سازمانی هستند ـ تشکیل شده است که توسط یک یا چند نوع از وابستگیها به هم متصلاند. شبکههای اجتماعی در بستر یک جامعه اطلاعاتی پیچیده، کارکرد موثر شبکه (همگرایی) را تصویر میکند و با نگاهی دقیقتر، جامعه ترکیبی است از شبکههای متعدد: شبکههای میان سازمانها، شبکه درون سازمانی، شبکههای شخصی، شبکههای رایانهیی و علاوه بر اینها شبکههای فرا مرزی و اطلاعات از طریق همین بزرگراهها جاری میشود. در دنیای وب و به خصوص شبکه های اجتمایی ،خبر ها نقش مهمی را بین افراد دارا هستند و می توانند گروهی را تحت تاثیر قرار دهند و در این بین دسته ای از افراد هستند که بین اعضا از اعتبار بالایی برخوردار هستند و پیروان آنها نیز او را تایید میکنند و هر خبر یا رویدادی که او به اشتراک بگذارد، آنها نیز آن را به اشتراک میگذارند و به همین ترتیب خبر در بیشتر شبکه های اجتمایی گسترش میابد. حال با این تفاسیر محققان تصمیم گرفته اند که با بررسی این نوع شبکه های اجتماعی، روابط حاکم بر آنها را دریابند تا بتوانند مدلی ارائه دهند و از روی آن به شناختن و بررسی رفتار های افراد دست یابند.
این پروژه طی چهار فصل تهیه و تنظیم خواهد شد: در فصل اول به مقدمه ای بر رایانش ابری خواهیم پرداخت، در فصل دوم به توضیحی در رابطه با شبکه های اجتماعی خواهیم پرداخت و نهایتا در فصل سوم محاسبه ابر رایانه با استفاده از شبکه های اجتماعی و نهایتا در فصل چهارم به استفاده از رایانش ابری جهت شناسایی افراد در شبکه اجتماعی خواهیم پرداخت.
به صورت فایل word قابل ویرایش 90 صفحه