دانلود تحقیق در مورد حوزه و دانشگاه از نظر امام

دانلود تحقیق در مورد حوزه و دانشگاه از نظر امام

دانلود پژوهش در مورد دامنه و دانشگاه از نظر امام

دانلود پژوهش در باره پهنه و دانشگاه از عقیده امام

*******************************************************


لینک دانلود و خرید محصول در پایین همین صفحه


فرمت فایل: ورد (Word)


تعداد صفحات: 20 صفحه


قابل ویرایش و آماده چاپ


******************************************************* 


قسمتی از محتوای فایل جهت رسیدگی شما پیش از خرید در پایین نمایش دیتا شده است:


مقدمه:


وحدت حوزه و دانشگاه در اندیشه امام خمینی (ره)


خبرگزاری فارس:در این نوشتار به طور عمده به تحلیل نخست یعنی همبستگی- یگانگی آرمانی و سیاسی ـ اجتماعی بین دو قشر روحانی و دانشگاهی که به نظر می‏رسد به شدت باره نظر حضرت امام (ره) بوده است می‏پردازیم .


امام (ره) درباره فایده‏مندی و خودی بودن دانشگاه معتقدند:


اگر ما تریبتی اصولی در دانشگاهها داشتیم، هرگز طبقه روشنفکر دانشگاهی‏ای نداشتیم که در بحرانی‏ترین اوضاع ایران در نزاع و چند دستگی با خودشان باشند و از ملت بریده باشند و از آنچه که بر مردم می‏گذرد، چنان آسان گذرند که گویی در ایران نیستند


اما به‏هرحال وحدت آرمانی و سیاسی ـ اجتماعی فوق نمی‏تواند بی وابستگی با گونه‏ای رابطه در سطوح دیگر معرفتی و ساختاری باشد امری که باره توجه برخی از اندیشمندان علاقه‏مند به این حوزه بوده و تحلیلهای مختلفی نیز در این خصوص ارائه نموده‏اند . در کنار برخوردهای کلی، ساده انگارانه و سطحی چندین تحلیل عمده درباره همبستگی- یگانگی یا رابطه بین گستره و دانشگاه ارائه شده است که هم ناظر به مفهوم وحدت، ابعاد مرتبط با آن و چالشهای مربوط و هم ناظر به موانع تحقق این همبستگی- یگانگی است .


در کل همان نوع که اشاره شد بر تحلیل و رویکرد حضرت امام (ره) که می‏توان آن را با عنوان همبستگی- یگانگی آرمانی ـ اخلاقی و سیاسی ـ اجتماعی طرح کرد، تحلیلهای دیگر را می‏توان به چهار دسته عمده: . 1 همبستگی- یگانگی معرفتی؛ . 2 وحدت ساختاری؛ . 3 وحدت ایدئولوژیک؛ . 4 همبستگی- یگانگی مبتنی بر تقسیم کار؛ تقسیم نمود 


پی‏نوشت: 

1) این نوشتار با ساختاری دیگر و به صورتی کاملتر بوسیله وزارت فرهنگ و آموزش عالی در سمینار «دانشگاه، جامعه و دانش اسلامی» که در آذر ماه 1378 در دانشگاه تربیت استاد برگزار گردید ارائه شده است . 

2) برای آشنایی با بحث تفصیلی این دیدگاهها به منابع زیر رجوع کنید:


1) افروغ، عماد . امام (ره) و همبستگی- یگانگی حوزه و دانشگاه . گردآور مقالات مباحث نظری همبستگی- یگانگی گستره و دانشگاه . گردهمایی وحدت گستره و دانشگاه . 28 آذرماه 74، صص‏23 ـ 21 (وحدت مبتنی بر تقسیم کار) 

2) افروغ، عماد . «سؤالها و چالشهای اساسی همبستگی- یگانگی حوزه و دانشگاه» . مجموعه مقالات سمینار دانشگاه، جامعه و نزاکت اسلامی، آذرماه 1378، صص‏59 ـ 38


3) باقری، خسرو . «معنا و بی‏معنایی در دانش دینی» . حوزه و دانشگاه، سال پنجم، عدد 16 و 17، پاییز و زمستان 77، ص‏ . 23


4) درخشان، مسعود . «نقش گستره و دانشگاه در تدوین مکتب اقتصاد اسلامی» . مجموعه مقالات اولین مجمع بررسیهای اقتصاد اسلامی . مشهد، بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، 1369، صص‏58 ـ 157 (تعبیر دوم از وحدت مبتنی بر تقسیم کار)


5) زاهد زاهدانی، سعید . تاریخ تفکر اجتماعی در اسلام . شیراز، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شیراز، دسته علوم اجتماعی، بهار 1367، صص‏55 ـ 53 (تعبیر سوم (موضوع‏شناسی) از همبستگی- یگانگی مبتنی بر تقسیم کار) 

6) دفتر مجامع فرهنگستان علوم اسلامی . فقه سنتی و نظام‏سازی، ص‏303 (تعبیر نخست از همبستگی- یگانگی ایدئولوژیک) 

7) سروش، عبدالکریم . سخنرانی در دانشگاه اصفهان، 1371 و فصل اول کتاب فربه‏تر از ایدئولوژی (وحدت معرفتی) 

8) کچوییان، حسین . «وحدت پهنه و دانشگاه» . حوزه و دانشگاه . سال اول، عدد دوم، بهار 74، ص‏61 (تعبیر سوم از وحدت ایدئولوژیک)


چون فقط قطعه هایی از متن اصلی برای مثال در این صفحه بارگذاری شده شدنی است اثناء انتقال مطالب از فایل ورد به تو سایت برخی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و خرده صحیح درج نشوند ولی در فایل دانلودی کل چیز مرتب و کامل است 


متن کامل این فایل با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند را می توانید درپایین صفحه دانلود نمائید

  دریافت فایل  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.